Menu

Hieronder leest u een aantal tips bij overgangsklachten waarmee u direct aan de slag kunt.

Indien u vooral “warmteklachten” ervaart tijdens de overgang kunnen deze tips u al helpen:

Vermijd koffie,  alcohol en met name rode wijn. Vooral in de avond gedronken, kan u dat een slapeloze nacht en veel nachtzweet bezorgen.  En als u op die ene receptie toch graag een glaasje alcohol wil drinken neem dan witte wijn of rose.  Maar hoe minder alcohol u drinkt, hoe beter het met u gaat.

Vermijd scherp gekruid, pittig eten, knoflook, azijn en lamsvlees.

Blijf in beweging, maar put uzelf niet uit: u hoeft niet meer hetzelfde te kunnen als een 20-jarige. Beweging houdt u fitter en zorgt voor een betere “schakeling” van energiebronnen.

Neem uw eetpatroon eens onder de loep: VERSE maaltijden met seizoensgroenten zijn een belangrijke bron van energie.

Om uw accu op te laden is het dan ook raadzaam om wat meer rust te nemen. Het klinkt zo simpel, maar de beste oplossingen zijn simpel!

Heeft u het vooral heel koud en bent u erg moe? Dan kunnen deze tips u helpen:

Draag ‘standaard” een thermo-legging onder uw kleding. Dit verwarmt u beter en daarmee spaart u uw energie voor andere dingen dan het verwarmen van uw lichaam.

Eet zoveel mogelijk warm en vermijd koude voeding zoals salades en brood.

Neem een warme kruik mee in bed.

 

 Heeft u nog vragen? Aarzel niet en neem gerust contact met mij op.  Ook kunt u per e-mail (of telefoon) een afspraak maken.